Geoblog.pl    basica    Podróże    w opracowaniu C h i n y T yb e t 2007    Leshan - Wielki Budda
2007

Leshan - Wielki Budda

Chiny
Chiny, Leshan

7. - śniadanie; potem z bagażami do autokaru i po 8. ruszamy do Leshan.
W drodze mijamy sporo zielonych terenów - widać też plantacje herbaty.
Po 10. zatrzymujemy się w zielonej, malowniczej okolicy przy herbaciarni i sklepie z różnymi gatunkami herbaty.
O 11. jesteśmy w mieście Leshan i podążamy w kierunku wzgórz u zbiegu trzech rzek.
Wspinamy się pod górę po niezliczonych schodach, mijając posążki różnej wielkości oraz inskrypcje wykute w zboczu góry.
Da Fo - wielki Budda - posąg wykuwany przez 90 lat (713-803r.). Siedząca postać Buddy ma 71 m wysokości; sama głowa 14 m długości, 10 m szerokości - na głowie urocze kamienne loczki. Tłumy turystów, część u stóp posągu. Rzeką płyną łodzie.
Poza posągiem sporo tu różnych pawilonów ukrytych w zieleni, ogródków, murów, przejść; jest też staw z rybkami. Przyjemnie jest powłóczyć się zaglądając w różne miejsca.
Przed wpół do 1. schodzimy inną stroną ze wzgórza i jedziemy na szybki lunch do restauracji położonej w pobliżu sporego stawu/jeziorka?/ z półokrągłym kamiennym mostem.
Po lunchu - jazda powrotna do Chengdu. Wokoło zielone łagodne wzniesienia. Bananowce, herbata, jakieś zboża czy inne uprawy.
15.30 - na lotnisku. O 18.20 startujemy do Guangzhou czyli Kantonu. Lot trwa dwie godziny.
Około 21. - kolacja i około 22.30 docieramy do hotelu Ocean. Chyba najbardziej komfortowy i luksusowy z dotychczasowych. Pokój na 17 pietrze - bardzo elegancki i nowoczesny.