Geoblog.pl    basica    Podróże    M a r o k o 2009    Ostatni dzień ramadanu

Ostatni dzień ramadanu

Maroko
Maroko, Safi

17.30 Safi (arabskie Asfi)
Miasto związane z produkcją fosforytów, znane z wyrobów garncarskich.
W XVII w. miasto było głównym portem handlowym między Marokiem a krajami chrześcijańskimi (potem straciło znaczenie na korzyść Essaouiry).
Na brzegu znajduje się forteca Dar al-Bahr zbudowana na początku XVI w.przez Portugalczyków. Na wzgórzu za medyną wznosi się Qishla - bastion portugalski powiększony przez syna Mulaja Ismaila w XVIII w. - obecnie mieści się tu Musee National de Ceramique.
Spacerujemy po dzielnicy garncarzy.
Około 18. jedziemy do hotelu Assif. Mamy b. skromnie (wręcz ubogo) wyposażony pokój.
Idziemy zatem na spacer po okolicy. Znajdujemy meczet, plac z ogromną "tajine" w środku, sklepik z owocami. jest pusto - wyznawcy Allacha są w meczecie - wszak to ostatni dzień ramadanu.
O 20. kolacja - zupa z dyni, tajine - mięsko z dodatkiem śliw i migdałów (pycha!), sałatka owocowa.
W pokoju - odkażacz (łyk whisky) i około 22.30 (więc stosunkowo wcześnie) idziemy spać.